söndag 19 maj 2013

Det bästa igen ....


Veckans vinnare i Uppmuntringslotteriet blev min före detta Regementsgate-granne Ingela i Ystad (hon hade haft en "helvetesvecka" som slutade bra .., tack vare blommande jordgubbsplantor ...), och hon får nu med posten talboken "Kriget är slut" med och av Morgan Alling. 


Tröstpriset - somriga servetter -, går till madamen som har vildsvin i trädgård och sannerligen behöver tröstas; till Monet.

Grattis till er båda två - Ingela och Monet - och vinsterna läggs på posten idag eller i morgon.

Stort tack också till Eva i Tyresö för ljudboken och till pv:s moster Sonja för servetterna!

Men nu, kära vänner,  är det ny omgång! 


Ett av priserna, i den här omgången, är en kokbok - "Sveriges nya landskapsrätter" - en idé från Icaförlaget och riktigt fin är den, boken!

På sidan 58 finns receptet här ovanför och då anar ni kanske vem som har sponsrat vinsten ...?
Jodå, just det.



Och vill man inte tillaga vildsvin, kan man fixa till en salmbärssorbet i dinkelkorg!
Detta är tydligt gotländskt.

Varmt välkomna nu med det som värmde era hjärtan lite extra! 

Ni bara mejlar glädjen till bisse151@gmail.com, ja, ni kan ju det hela vid det här laget.



2 kommentarer:

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monet sa...

Haha! Ja, det var ju en händelse som såg ut som en tanke! Boken skickade jag i och för sig innan vildsvinsintrången började men jag kan inte säga att jag känner mig mera sugen på sån stek nu! Det räcker med lukten i trädgården.