måndag 20 maj 2013

På frukostbrickan ...

Det finns inlägg som skuttar rakt in i hjärtat.
Det här är ett sånt.

Via Hilda på facebook tittar jag in hos en - för mig - helt ny bloggbekantskap.
Läser och ler.
Faktiskt mest hela tiden.
Härligt befriande i dessa Sköna-Hem-tider.
(Glöm inte att titta in i hennes webb-shop .., vilka smycken! Och vilka bilder!)

Eva på Frösön har varit på holiday i Skottland.
Vilken resa!

Och Fru Hansson har besökt London! 

Tavlan som ska hänga på en vägg i det gula huset.

'Och så finns ju madamen i Västergötland som har väckt mitt intresse för sländor!
På lördag kommer hon hit - tillsammans med Annika från Kävlinge -!
Och tillsammans med äppeltavlan som sländfotografens mamma har målat.
G l ä d j e!

Om man under en bild av en liten gosse som dricker läsk ur sugrör skriver så här ...
"Vid halvtiosnåret, då har någon serverat sig själv, hävdar att det till och med är bra för tänderna att dricka läsk med sugrör ...", ja, då har i alla fall jag fallit pladask.
Jag faller ofta pladask när jag tittar in på den sidan.
Hela hennes dag finns här.

I Örebro finns en madame som visar misslyckade bilder.
Efteråt ler man.

Ni vet, dom här små filmerna "Fifty people, one question" .., jo, jag tycker så mycket om dem.
Mest för att jag blir så himla glad och då kan man fråga sig varför?
Tja, kanske för att människor som intervjuas bjuder på sig själva och ofta ler.
Tänk, vad det betyder mycket!
Här kan ni se och höra ett antal tillfrågade i Seattle .., det handlar om frågan "vad gör du här?"
(Ann i Göteborg berättade för övrigt i sitt "det-bästa" om vad ett möte med en vänlig människa kan betyda).

Han fick också frågan ....

Ännu en finns här, men med en annan fråga.
Och när jag tittar på filmen tänker jag så här ..., ååå, så många vackra människor det finns på vår jord .., så många leenden .., så många kloka frågor .., så många ljuvliga småttingar .., så många olika röster .., så många tankar vi människor bär på! 

Här är den.
(Lägg märke till hur fint filmad den är! Vilken kvalitet!)

Såja, det var allt för den här gången!


3 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Fantastisk stil i köket-----men den kan bli tröttsam i längden och är man två måste man anpassa sig lite.
Kanske.?
Befriande i alla fall efter Sköna hemstilen.
Ekoxen var finfin....men på tänderna vill jag verkligen inte ha smycken men det finns väl andra som vill!

Ulrika sa...

"Köksreportaget" är helt underbart! :-D

Kattis sa...

Karins Konstgrepp är en favorit.

Jag älskar hennes 3 steg till en snygg mage!
http://www.karinskonstgrepp.se/2013/03/3-steg-till-en-snygg-mage.html