måndag 20 maj 2013

Före och Efter ...


Före: här finns det mesta.
Min mascara, överstrykningspennor att dutta prickar med .., Idominsalva, lottsedlar, en tumstock, monteringsanvisningspapper till växthuset .., tändsticksaskar .., en reflex .., en liten ask som jag tror att Hilda en gång har gjort .., en handspegel .., snäckor, ljus, tillbringaren .., utblommade vitsippor .., samt skålen med snäckor från stranden i Ugglarp.


Efteråt: nej, fy så tråkigt det blev!
Det påminner mest om ett kontor hos Fonus.


Men lite blommor - plockade under promenaden med harry - gör susen.
Nu känns det bättre.

6 kommentarer:

SoF sa...

Haha - vilket härligt före/efter-"reportage".

På en f.d. chefs dörr satt en lapp med texten: "Genier behärskar även kaos" (och det var väl ungefär så som hans kontor såg ut).

Där och då konstaterade jag att jag inte är något geni. ;)

Varma vårregnshälsningar!

Steel City Anna sa...

Det är min högsta dröm, att få ha det sådär som hos Fonus :) Då måste jag förstås byta make och det vet jag inte om det är värt trots allt.

Turtlan sa...

Jag svarar ungefär som Steel City Anna.

Min vision när vi blir sambos är att ha som på "efter" bilden men min M är mer som på före bilden. Men inte alltid. Beror på var och när. Jag är något mittiemellan före och efter. Det beror på...

Jag är uppväxt i "efter" stilen men sån blev jag inte!

Lagom är bäst tycker jag :-)

Rexxie sa...

Jag skulle vara överlycklig om det såg ut lite mer som Fonus hemma hos mig; nu ser det snarare ut som ett studiebesök på närmsta sopstation...

Cecilia N sa...

Jag är nog som Rexxie i den här frågan.

Där jag bor nu om veckorna är det kliniskt i köket. Det är det inte hemma. Men eftersom det är så lite att återställa till kliniskt om man gör det på en gång, och det är ju lätt att känna den uppmaningen av "före"-stadiet här, så håller det sig kliniskt.

Lite knepigare är det inne i mitt eget rum.
Men jag skyller på att jag har dragit hit för mycket saker.
Men nästa vecka blir det taberass, och alltihop och jag åker hem på sommarlov.

Elisabet. sa...

Till er alla: jag VILL ha ordning och reda omkring mig, men har alltid haft en massa papper, pennor, böcker och ja, mest sånt, runt omkring mig ,-)
När jag städar, flyttar jag dom där högarna runt, runt ,-)

Att du Rexxie har ostädat, det övergår mitt förstånd, för du verkar ju så ..., ja, så ordentlig ,-)
Du glömmer väl inte att boka in en tripp till Halland i sommar?