torsdag 30 november 2023

Och så tre eftermiddagsfönster ....


 .... ja, ett (detta) som speglar sig i byttan med prepperkonserver kanske och det hela finns hos hedgrenskan i Trelleborg. 

(Det ska erkännas att jag fick putsa läsglasögonen ett par varv för att riktigt se var själva fönstret var .. ,-).

Tack Kerstin!

Den andra bilden är fångad genom ett köksfönster i Tyresö. 

"Jag tog bilden mest för att visa hur mycket snö som har kommit, titta på det lilla trädgårdsbordet!" sa Eva när jag ringde och frågade var bilden togs.

Och apropå Eva ..,  vilken underbar anordning detta med hemsjukvård är! 

Eva har ju under många, många år haft bekymmer med sina lungor och det har varit ideliga resor till vårdcentraler och Huddinge Sjukhus!

Nu har hon fått hemsjukvård och med  vänlig personal som flera gånger per dag kommer hem till henne och ger injektioner och håller koll! 

Vilken oerhörd lättnad (och trygghet) för henne och hela familjen!



Det tredje fönstret kommer  från Monet och hennes och makens nya boende.

(Inåtgående fönster - så tycks det vara allt oftare numera - och så smal fönsterbräda, tänker jag. 

Det slår mig plötsligt att jag undrar om vi inte hade inåtgående fönster på Malmvägen i Sollentuna, då 1973 ?)

Inga kommentarer: