fredag 12 juni 2009

Fyra dagar kvar ...


Ett annat års längtan.
Dessa ständiga kryss som betyder "nu är det en dag mindre kvar till semestern".
Inte tänker jag att det också betyder .., "en dag mindre kvar av mitt liv."

... ja, att arbeta, alltså.

Sen är det ledighet som gäller.

Och hela dagen har regnet vräkt ner; kunderna kommer in i affären och liknar mest av allt dränkta katter och vi säljer mängder med regnponchos och minst två paraplyer!

När jag har stämplat ut för dagen, cyklar jag hemåt i stark motvind.

Det är såna gånger man välsignar sin anorak.

Och sedan eftermiddagen till bara lugn och ro.

Pelle får kokt fisk och lägger sig sedan och sover i loppisfåtöljen .,. jag duschar länge .., tvättar håret .., öppnar ett fönster och häpnar över att regnet äntligen tycks ha upphört ..., och nu blir det korsordslösande, sittandes i soffan Ektorp med benen på bordet utan namn.

Ett glas vatten intill.

Ljus som brinner.

Det är fredagkväll.

6 kommentarer:

Ellis sa...

Och här öööööser det ner nu. Igen. Regnet dundrar mot taket.

Å vad jag längtar tills ni kommer och hälsar på!

qi sa...

Här är det grått och inte ens katterna vill gå ut. Själv har jag långt till semestern, inte förrän 20 juli.

Ha det bra denna fredag!

Moster Mjölgumpa sa...

Regn, regn och åter regn. Jag har också fyra arbetsdagar kvar, underbart...

Elisabet. sa...

ellis, qi och moster mjölgumpa: ja, jag arbetar lördag, söndag, måndag och slutar tre på tisdag. Gud,vilken lycka!

Sen är jag ledig t.om. vecka 27.

Äntligen har regnet upphört!
Och jag har sovit på soffan och nu ger jag upp och kryper i säng .. när klockan är halv tio!

Nya tider ..-)

Linda sa...

Här regnar det fortfarande!!
Ett och ett halvt dygn, jag är stum!

Hjortron sa...

Hälsningar från norr!!!Ha nu en riktigt skön semester!
Genom fönstret ser jag ut över sjön -ljust som på dagen - 12 plus.
Inget regn idag.