söndag 7 juni 2009

Vind i seglet!



I fem dagar har jag varit borta från affären.

Det ska erkännas att jag har tänkt på morgondagens förmiddag ..., hur mycket som ska göras och tänk om ... det inte är gjort .. hur ska jag hinna?

Och så får jag ett pling i min mobil.

Det är från Emelie, hon som gör mitt jobb när jag inte är där.

Och Emelie skriver att precis allting är avklarat och jag kan ta det lugnt .., det är förberett och klart och har gått så bra!

Har jag sagt att änglar finns?

Inte?

Då gör jag det nu.

Änglar finns verkligen och Emlie är just en sån!

Och nu kan man alltså hissa segel och ta sikte på dom åtta återstående arbetsdagarna innan det är dags för semester.

Så ljuvligt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt fina foto blir min inre meditationsbild för kvällen!

Bloggblad sa...

Härligt.
Jag har visst bara 3 arbetsdagar kvar av det här läsåret...

Linda sa...

Det där är riktiga arbetskamrater, de som verkligen förbereder som om det vore till sig själv, man vet ju hur segt det kan vara en måndagsmorgon efter lite ledighet.

Jag tänker inte så mycket på morgondagen, mest på om jag kommer att kunna sitta ute en stund på verandan med en bra bok eller så.... :)

UllaMona sa...

När jag läste rubriken Vind i seglen kom jag att tänka på min far, när han någongång köpte starksprit så köpte han explorer vodka , flaskan hade ett segel på etiketten och han sa alltid att han skulle köpa en vind i seglen.

Skönt med sådana arbetskamrater

Elisabet. sa...

Jenny: å, vad kul! Att den kom till glädje, menar jag.

Bloggblad: jag arbetar sex dagar den här veckan och så måndag och tisdag och tänker att jag nog inte hade pallat att vara lärare, det långa lovet till trots .-)

Lindalotta: måndagmorgon kan vara helvetisk - om man inte själv har arbetat helgen och förberett - så det var ju helt underbart av E att vara så generös och omtänksam!

Sitt och njut och ha det skönt du.
Snart ska du vara uppe på nätterna ..-))

UllaMona: Ja, den etiketten kommer man ju ihåg ., finns den inte än?

JULIEK sa...

Så skønt : )