tisdag 9 juni 2009

Kväller ...


Anders & Meja.
Meja ä l s k a r Anders, men när kapten Lintott kommer på besök, då tar han över förstaplatsen.
Då viker inte Meja en tum från lintottens sida.
Och det regnar och regnar.
"Himla praktiskt med kapuschong på din anorak, men jag har kepsen bakfram så får jag inte regnet i nacken .., det går det också...", säger Anders.

Och så ringer sonen och frågar om jag vill göra honom och Meja sällskap på promenad längs havet, ja, i så fall kommer han förbi och hämtar mig.

Ute är det hällregn.

"Ja, gärna!" säger jag.
(Om pv läser detta mitt svar ..., kommer han att falla avsvimmad till golvet ...)

Och vi går längs havet och det blåser friska vindar och vattnet är grönturkosfärgat och skummet yr mot bryggorna .., slår upp mot stora stenar och Meja springer i vattenpölar och hämtar pinnar.



Sonen frågar om jag har börjat söka arbete i landet Halland och det blir prat om trygghet och att våga och om behov av trygghet och lite annat sånt.

Alldeles oerhört snäll är han mot sin mamma.

7 kommentarer:

Christina sa...

Glad son, glad hund, glad bloggläsare...

Elisabet. sa...

Christina: och glad mamma och bloggmadame .-)

Hannah sa...

Kan tydligt höra Anders hur han pratar med Meja när de hoppar runt av lycka på videon. Underbart!

Elisabet. sa...

Hannah: ja, och jag slutar aldrig förvånas över att Anders inte tog efter skånska, han var ju bara sju år när vi flyttade hit.

Linda sa...

Man känner ju Mejas lycka genom kameran :)
Och Anders´ också.
Och din :)

Elisabet. sa...

Lindalotta: ,-)

Ja, hon är jättefin och så glad!

Monet sa...

Härligt! Och så havet....!!