onsdag 10 juni 2009

Världens bästa Elenor ...



Tänk, att i sommar ska min svägerska eller före detta svägerska (men har man varit en sån i trettiofyra år, då är man det nog för evigt ...) vara här och ta hand om Pelle, medans hans matte susar iväg norröver.

I nästan två veckor blir hon här, svägerskan.

Hon och lilla hunden Dino.

"Nej, inte den där kaxige lille sprätten ..!" tänker nog Pelle.

Det var Dino som försökte visa Pelle var skåpet skulle stå (läs: vem som bestämde över matskålen ...) i somras.

Hur det hela slutade?

Dino backade.

Och Pelle tyckte att hundmat var himla smarrigt.

2 kommentarer:

Ellis sa...

Kung Pelle. :-)

Love, literature and gardening sa...

Kom hem till mannen i mitt liv tillsammans med min Golden häromdan. Hans döttrar har ju placerat en katt där och den katten är också Kung. Vi höll oss bara i trädgården men katten kom och burrade upp sig och kommenderade med blicken ut min Golden från trädgården! När jag lastat in hunden bak i volvon så spatserade katten runtom bilen och kollade ordentligt så att inkräktarhunden var borta.

Jag är ju annars van att min hund jagar efter katter...