fredag 12 juni 2009

Vem skriver så här ..?



Och presenterar sig så här ....

"Obotlig norrlänning som dagtid förkläder mitt hängivna hästintresse iklädd konsultrollen. Funderar ständigt över allehanda oviktiga saker som: Är kossan ett flyktdjur? Hur kan svalorna så precist flyga in i sina bon utan att krocka med den minimala ingången och varför är ridkläderna fortfarande så snygga men så ofunktionella (det sista stör mig då jag älskar Smarta, Snygga, Sportkläder – ja, jag hävdar bestämt att ridning är en sport)."

Jo, det är Anna-Panna, mellandottern och Oxen .., hon som alltid har varit så skrivglad och som lillflicka förfärdigade låååånga, lååånga maskinskrivna brev till sin mormor i Sydamerika.

Det är ett sånt ni ser här ovanför.

Observera det exakta avståndet mellan varje ord.

Nu har hon blivit med egen blogg.



"Mormor när du komär hem ....".

"Igår ränsa devi halon ...." (hallonhäcken ...).

"Kan du svara på dehära mormor?"

Skrivglädjen har hon kvar.

Och bloggen finns här.

5 kommentarer:

Rexxie sa...

Härliga brev! Kan tänka mig att mormor i Sydafrika blev jätteglad när hon fick breven...

Är kmira och kamira samma sak?

Rexxie sa...

Sydamerika menade jag naturligtvis! Tänk att man (jag) alltid är så slarvig...

Elisabet. sa...

RExxie: ja, hon skulle ha med sig kamiran till jurparken i Lycksele ..-)

Och ja, mormor blev sååå glad!

AnnaPAnna sa...

Kmira till jurparken, tänk att man blev inte så mkt bättre än så på att stava :)

Elisabet. sa...

Anna: jo, men du var ju inte så gammal när du skrev det där brevet ...-)