torsdag 8 juli 2010

Dagens sommarpratare ....

... är Micael Bindefeld.

Under lång tid Sveriges namnkunnigaste festarrangör och kommunikationsstrateg. En plats på hans gästlista är en tydlig statusmarkör. Tidigare frisör och stylist. Har medverkat i filmerna Adam och Eva och Livet är en schlager, där han spelar sig själv.

Helnykterist och perfektionist som privat håller låg profil i media och betraktar sig själv som ganska blyg.

– Jag kommer att berätta om vilket inflytande Lord Bute har på mig och hur Jackie Gould svek mig i vintras. Varför jag har en näst intill sjuklig faiblesse för diktaturer och hur det kommer sig att jag, 43 år efter min morfars bortgång, tänker på honom så gott som dagligdags.

2 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Den sommarprataren ser jag fram emot. (Hade jag kanske inte honom på min "lista?") En människa som levt och upplevt. Lilla Amanda igår i all ära men vid 22 så har man inte tillräckligt i bagaget för ett sommar-program.

Elisabet. sa...

Love, literature ..: ja, honom ska jag också lyssna till. Det är den sista meningen som får mig att bli intresserad.