onsdag 7 juli 2010

Tidig morgon ...


Bilden togs alldeles nyss, kl. 5.45.
Ni ser väl att jag har varit kreativ och använt mig att någon effekt från bildbehandlingsprogrammet?
Men himlen är verkligen blå och det är knappt en vindpust ute.
Från taket på bilden, hörs duvorna koooorrrra.


Det är måhända ett ålderstecken att jag numera alltid vaknar före fem på morgonen.

Och inte bara vaknar: jag känner mig helt utsövd!

Så .., nu har jag alltså varit vaken i en dryg timmes tid och ska strax ta tåget till Malmö, för vidare befordran till Sundets Pärla, nämligen Helsingborg.

Till tandläkerskan.

Huvva!

Enda trösten är att dit kommer även en pensionatsvärd (ja, inte just till tandläkaren, men till stan ...) och så får vi ha en liten utflyktsdag där på västra sidan av Skåne.

Ajöken, sa fröken.

4 kommentarer:

qi sa...

Jag gillar din bild Elisabet!

Inkan© sa...

Morgonhimlen hos dig är lika vacker som hos mig!
Så blå!
Jag har alltid varit morgonpigg (som vuxen) Men nu är det extra pga den tropiska värmen. Så jag längtar svalka och även lite strilande sommarregn.
Min indiankrasse slokar...

Anonym sa...

Och fotot blev riktigt bra! :)

Elisabet. sa...

qi: och jag tycker om dig!

Inkan och Jenny; men så här blå var den inte .., jag klickade på nån effekt i bildbehandlingsprogrammet och tyckte att det blev läckert .-)