söndag 4 juli 2010

Hoppas ...

På förmiddagaen den artonde juli, går flyttlasset från Skåne till landet Halland.

Eller vid lunchtid, så där.

Och tänk .., den artonde juli , samma dag alltså, kommer kanske Dr Böhlander och Emma (och deras vänner) också till landet Halland och sover över innan det, dagen därpå, är dags för Gothia Cup.

Vilken outsäglig glädje!

Ja, att då, på min första riktiga natt i det gula huset på kullen, då är jag inte alldeles ensam som kommer dit, utan fler från min familj.

Det är lycka det.

(Och minnesgoda läsare kanske minns att Bollstanäs flickor f.97 vann sin årsgrupp i fjol och ska alltså försöka försvara äran. Så här ser deras grupp ut i år.)

Girls 13 - Group 2

Lag Nationalitet Lag-ID Tröjfärg
Bollebygds IF SWE 27311 Vit
Bollstanäs SK SWE 28506 Gul
Darlington Fusion S.C. CAN 26989 Red/White
Torup/Rydö FF SWE 26941 Röd/svart
Tuve IF SWE 27133 Röd/Blå

8 kommentarer:

Amber sa...

Bara de slipper vuvuzelornas skrikande på sina matcher, så blir det nog bra. :-)

Elisabet. sa...

Amber: ,-) Ja, vilket förfärligt oväsen dom för .., att inte alla får tinnitus, det övergår mitt förstånd.

qi sa...

Lycka, lycka, lycka...

Lycka till Elisabet, du är värd all denna lycka!

Evas blogg sa...

Varmt lycka till nu Elisabet. Att bryta upp är inte helt lätt. Men det kommer att bli så bra. När är det ni åker på er Norge/Sverigetur?

Anonym sa...

Vilken lyckodag!! Och även för de som får vara med på Gothia Cup. Bara roliga minnen har jag därifrån.


Karin.(nu du ;-))

Elisabet. sa...

qi: jo, det känns så bra! glöm inte att titta på filmen, du kommer att ÄLSKA den!

Eva: har just läst ditt mail och din dikt .., såååå fin! TACK!

Karin: (är det Tommys karin, tro .-)
Ja, det ska bli kul, åtminstone en match borde vi kunna se ,-)
Och så roligt att se ditt namn här!

Elisabet. sa...

Karin igen: eller är det kanske Karin från Ursviken ...? ,-)

Evas blogg sa...

:) Och jag skämmes ;). Fast vad vet man hur saker och ting landar i andras hjärtan? Ibland blir jag orolig att detlandar fel. Så är det.