måndag 21 mars 2011

Apropå Tom Jones ...

Igår mötte jag en kund ungefär vid fruktdisken.

Trots att vi var inomhus, bar hon mörka och helt ogenomskinliga solglasögon.

Jag frågade hur det var med henne, ja, så där allmänt bara.

Då lyfte hon på sina glasögon och visade ett par blågrönsvullna ögonlock, fyllda med suturer.

"Detta som du ser, är rena rama fåfängans marknad .., jag har lyft mina ögonlock på kirurgisk väg .., dom började bli så slappa och hängde ner ...", sa kvinnan och log.

Nu kändes det redan bättre.

Och så satte hon på sig glasögonen igen.

11 kommentarer:

Evas blogg sa...

Oj, oj, oj.

Bloggblad sa...

Om jag hade såna påsar att alla skulle undra hur jag mår, eller tro att jag ständigt gråtit, då skulle jag överväga att operera bort dem. Annars får det nog hänga som det gör...

Ruta Ett sa...

Bloggblad: Jag instämmer.

Elisabet. sa...

Eva, Bloggblad, Ruta Ett: men jag beundrar hennes mod, - rakt av bara - plockade hon av sig glasögonen och pekade mot ögonen ,-)

Ingela sa...

Det är en operation som jag faktiskt skulle kunna tänka mej. Om ögonlocken hänger så att man knappt ser ut. Mina gener antyder att det kan gå den vägen...

Men annars får det nog hänga som det vill, bara det inte stör utsikten.

Elisabet. sa...

Ingela: ja, det var så hon sa också ...,.-)

baratradgard sa...

Det är utmärkt att det går att fixa till. Själv skulle jag vara livrädd för ett sånt ingrepp.

Undrar om man kan fixa till runt knäna? Jag tycker skinnet från låren börjar hänga över...

Rexxie sa...

Jaja, det börjar med ögonlocken och sen sitter ni där helt plötsligt med ett par uppnosiga DD-bröst....

:-)

Elisabet. sa...

baratradgard: hahaha! Ja, du .., det har jag också märkt. Pv sa en dag - leende - ja, jag tog dig då inte för dina bens skull ,-)

Nu ska jag förtydliga mig: om människor vill operera sig hit och dit, så .., visst, det är okej, men jag förbehåller mig rätten att tycka att Evig Ungdom inte är ett mål här i livet.
När jag i kontaktannonser läser "tjej, 72, söker ungdomlig kille ..", så tycker jag bara att det är fånigt.
Camilla Thulin deltog i ett tv-program för ett tag sedan, intervjuades av Micke Lejnegard, tror jag .., och hon formulerade det hela så mycket bättre än jag själv.

Jag kan FÖRSTÅ att en fotomodell eller till viss del skådespelera som lever på sitt utseende, kan falla för pressen att hela tiden se så mycket yngre ut .., men att män och kvinnor i 70-årsåldern - (och min också) envetet kämpar för att se ut som tonåringar ..,nä, det fattar jag inte.

Men det är jag det.

Elisabet. sa...

Rexxie: ,-)

Jadu .., och hur skulle det se ut? Det ska väl matcha resten av kroppen ,-)

Ingela sa...

Elisabet och Rexxie: Det ser ut så här (har sett det) En skrakamager kvinna utan hull och ganska så mycket skrynklor på kroppen men med två runda släta bröst som står rakt ut. Det ser banne mej rent komiskt ut. Eller tragiskt.