fredag 25 mars 2011

Idag ....

... är längsta dagen på jobbet.

Kvart i nio (blir kvart över åtta, jag vill vara i god tid och inte stressa) till kvart över sju.

Mesta delen i kassan, bland ATG, Lotto, Keno, semlor (plu 635), Hallands Nyheter och Göteborgs Posten .., lösviktsgodis (plu 5325) och mängder av påskliljor i kruka ( 3 för 30:-, plu 405).

Och så har jag äntligen lärt mig ett plu-nummer som varit hopplöst att komma ihåg, nämligen 4351.

"Okej, jag tänker på att 43 är ett år innan min australiensyster föddes och 51 är året innan mina barns pappa kom till världen, det blir lätt som en plätt!"

Problemet är bara att nu kommer jag inte ihåg vad det v a r som hade det numret.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är ju ett himla bra nummer.
PV

Elisabet. sa...

Pv: jaså ...?

Rexxie sa...

Jag har aldrig rikigt förstått den typen av "kom-ihåg"-trix i och med att de inte hänger ihop med varan (om det förstås inte är en vara som australiensystern och pappan köper ofta).

Jag håller inte med PV om att det är ett bra nummer, jag skulle nog förväxla det med 4531 som jag tycker "ligger bättre" i munnen.

:-)

Emmeline sa...

Cocktailtomater :) hihi

Leina sa...

=D Men du kommer ihåg numret... Slå in det ibland på måfå... Se lite frågande ut när de säger att de inte har köpt någon julskinka... =D

Rexxie sa...

Aha! Cocktailtomater!

4+3 cl julmust, 5 cl gin, 1 citronskiva!

Cocktailen heter Dry X-mas och dricks med fördel till pepparkakor!

Elisabet. sa...

Rexxie: men för mig fungerar det ganska bra. Röd paprika .., då tänker jag på min f.d. arbetskamrat, det är hennes fyra sista siffror i personnumret och var gång jag slår in det numret, tänker jag på henne ,-)

Och Emmeline .., nu kan jag cocktailtomaterna ,-))

Leina: ,-))))