måndag 21 mars 2011

Två får frysas ner ...

Idag blir det tågresa till Sundets Pärla, för besök hos tandläkerskan.

För en stund sedan ringde jag till Thores Bageri på Karbingatan, - ja, i Helsingborg -.

Det var där, i den lilla, lilla butiken med en livsfarligt brant trappa ner till själva affären, som jag köpte det överjordiskt goda fruktbrödet, - det var vid det förra besöket -.

Nu slog jag dem en signal.

"Javisst, jag lägger undan tre bröd till dig!" sade expediten glatt i andra änden av luren.

Vilken l y c k a!

Och en sak vet jag .., att sluta med bröd, det skulle för mig vara som att kapa en bit av glädjen här i livet.

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag tror att jag skulle kunna leva på bröd!
Och mjölk.

Lycka till hos tannamagaren idag.

SoF sa...

Hihi.
Ja den tanken har slagit mig när du då och då pratar om bröd (och Milanokakor;).

Men jag äääälskade bröd, goda kaffetillbehör och potatis förut och trodde då aldrig att det gick att överleva utan allt det där goda.
(kolhydrater och socker styr oss mycket utan att vi är medvetna om det - men det förstår jag nu med perspektiv från två "världar")

I mitt fall kändes det som om LCHF var sista chansen när det gällde att få bättre livskvalitet - och jag är tacksam över att det fungerade.

Men jag m i n n s hur vansinnigt gott det kunde vara med ett gott bröd, eller lite färskpotatis med en smörklick...

Glad måndag önskas dig!

SoF sa...

Nu fick jag en sådan inspiration så att jag har dedikerat en brödinlägg till dig. :)

anna of sweden sa...

Svenskt bröd med Bregott ... Det är något av det jag saknar mest från Sverige. Ja, förutom famljen då. ;)

Amber sa...

Ja det blir rätt mycket tristare ofta utan bröd - jag kan alls inte äta bröd längre. I stort sett inga kolhydrater tål jag. Potatismos kan jag sakna ibland, men i övrigt klarar jag mig bra utan potatis, pasta och ris. Men bröd saknar jag ofta! Så ät och var glad! :)