tisdag 22 mars 2011

Kväller ...


Tre såna här anoraker har jag nu inhandlat.
Det borde räcka tills jag dör.
"När den dagen kommer kan du begrava mig i en sån, jag älskar dem ju!" sa jag till pv häromdagen.

En sak är ju säker, det är tur att man inte arbetar som rubriksättare i någon tidning.

Men kväller är det och fem timmar på jobbet går i ett huj!

Att arbeta i mejerikylen är roligt .., man ser ett konkret resultat av det man har sysslat med, även om det inte varar någon längre stund och att göra fint och fronta och hålla ordning, jo, det tycker jag om.

Och vi (chefen, Johanna och jag själv) talar om missar som man kan göra vid beställningar.

Själv minns jag en sommarhelg när jag hade klickat på fel knapp på datorn och i stället för 24 askar med jordgubbar fick vi 24 lådor!

Panik! (allra helst som jag var fruktansvarig).

Således ringde jag runt till alla närliggande vårdhem och gruppboenden och lockade med alldeles härligt färska jordgubbar till deras patienter och så - efter stängning - tog jag bilen och körde iväg med den ena lådan efter den tredje och respektive boende fakturerades efteråt.

Tänk, allt gick åt .., sicken lättnad!

Sånt pratar vi om.

Fem timmar på jobbet och ändå får man eftermiddagskaffe, det är jag sannerligen inte bortskämd med. Nu sitter man kanske sällan mer än fem, tio minuter, men det gör sitt till ändå .., att få sträääcka på benen och ta en slurk kaffe.
(Ibland en kaka också).

Och nu är det som sagt var kväller.

Strålar solen i morgon också, blir det några timmar nere vid havet innan det är dags att köra till affären - klockan två går reveljen -.

Två till sju.

Åååå, så jag trivs!

Havet, ja.

Snart blir det nog ett dopp i iskallt vatten.

7 kommentarer:

cruella sa...

Var köper du dina anoraker? Retrosnygga:-)

Elisabet. sa...

cruella: på ett militärt överskottslager. Pris: 80 kr styck.

Förut färgade jag två av dem, men jag tycker bäst om den här färgen.

Ibland finns dom på Ö o B.

gunnar i vaplan sa...

Tänker bara säga de att det är snöstorm här utanför fönstret.
Vägen hit är igendriven och backen upp till huset finns inte längre..!
Brrr...!!!

Bloggblad sa...

Jordgubbar är knepigt, det är ju färskvara... när min mamma var förskollärare, då beställde hon kork för att pyssla med, och fick 100 FÖRPACKNINGAR i stället för 100.... hon hade kork för hela sin resterande karriär.

Elisabet. sa...

gunnar: här lär det ska bli sol och varmt i morgon .., jag börjar två och tänker upprepa dagens procedur ,-)

Bloggblad: .., och chefen köpte hem hem kopiöst med ekologisk mellanmjölk förra veckan .., också en felbeställning ,-)

Anita sa...

Tack för tipset om anorakerna! Jättefina är dom! Hoppas jag kommer till ett överskottslager nån gång. ;)

Kram!

Elisabet. sa...

Anita: på en av de tre som jag nu senast köpte, finns det t.om, gradbeteckning i form av en stjärna.

Nu är jag nog general.

Minst ,-))

(På insidan av fickan finns en stämpel. K1 1942. )