lördag 26 mars 2011

Tre lördagsfönster från Stockholm ...



"I väntan på våren - här en stuga med ovanligt söta fönster i koloniområdet vid Karlberg, anlagt 1909.

Bakom kolonistugorna i bergssluttningen på Kungsholmen finns stora tråkiga kontorsbyggnader med många fönster, men de här är finast!"

Vem som var ute med fönsterhåven?

Jo, Annika Bryn.

(Annika blir irriterad när jag länkar till nånting som man inte vet vad det är - själv tycker jag att det är så himla spännande -, men bara för hennes skull, så ska jag nu göra som hon vill. Se där .., jag är liiiite läraktig!)

2 kommentarer:

ab sa...

Men oj vad du är tidigt uppe! Jag som tyckte jag var morgonpigg. Jobbdag?

Captcha låter som namnet på en liten chihuahua: Chemuero.

Elisabet. sa...

ab: nej, jag låg minsann och vilade .., har lyssnat till Naturmorgon i P1, somnat om och drömt att jag glömt mina arbetskläder och nu har jag gett fåglarna mat (ute).

Fönstret lade jag in redan igårkväll, alltså "för-lade-in", bestämde bara tiden. Det är ju helt perfekt.