fredag 21 oktober 2011

Upphittad ...


Den här inköpslistan tillhör en så rar kvinna som är trogen kund i affären.

För henne berättade jag om min list-mani och hon looooog och sträckte fram lappen.

"Att jag har skrivit så där konstigt, ja, det beror på att jag vet var varorna finns i er butik, så då samlar jag dem i grupper på listan ..", förklarade hon.

Jag kan ju säga att det var minst femdubbelt så många varor på kassabandet, än vad som fanns antecknat på lappen.

Detta kommenterade hon också och smajlade gott.
(Kallas för impulsköp ...).

Att hon är Skytt, kanske ni också vill veta.

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

...undrar just om hon har något med brödernas åkeri att göra? Hennes söner?

För övrigt så skriver min man alltid våra matlistor i den ordningen man kommer till i vår affär. Skriver jag en lista så blir det huller om buller och lite hipp som happ. Tänk att han stått ut med mig i alla år! ;-)

Elisabet. sa...

Tankevågor: ja, kanske ..., det tänkte jag inte på. Vi brukar skoja, den här kunden och jag själv, för jag kan nästan deras inköpsvanor helt och hållet ,-)