tisdag 12 juni 2012

Dagens fönster ...

Bild 1.

Det är lika bra att jag säger det på en gång: det händer ofta att jag tar mig friheten och beskär fönsterbilder som kommer susande genom rymden och landar i min dator.

Nästan alltid förminskar jag bilderna och lika ofta skuggar jag dem.

Det händer också att jag rätar upp dem eller förstärker kontrasten.

Bild 2. (tyckte jag om ..., jag tycker öht om bokstäver blandat med text).

Idag kom dom här bilderna från vännen Guy i Arvidsjaur.

Den kom i två versioner och jag gjorde som vanligt och beskar och skuggade och skrev sedan till Guy att nu var det gjort, var det okej?

Jodå.
Bara jag berättade att jag hade gjort det ,-)

Bild 3.

Då förstod jag att Guy tyckte bättre om sin version (1 och 2 ) och jag log för mig själv.

Alltså får alla tre versionerna komma med.

Jooo, du herr Guy, det enda stället i världen där man får vara chef, det är på sin egen blogg ,-)

Bildtexten är däremot heeeelt oredigerad och lyder som följer:

"I mitt kvarter finns ett nyöppnat café. Förra ägaren höll ut i ett par månader innan konkursen var ett faktum. Nu får vi önska nya ägaren bättre lycka.
Fönsterbilden tog jag när jag precis hade parkerat utanför fönstret och höll på att stiga ur bilen.Den här gången får du välja mellan två beskärningar av samma bild."

Jaså, du har parkerat utanför fönstret?
Jag tycker nog att skylten talar ett annat språk ,-)

4 kommentarer:

Guy sa...

Elisabet: Skylten berättar att det är bara jag som får parkera här eftersom det är min parkeringsplats ;-)

Elisabet. sa...

Guy: ååå, ja, då blir det ju nånting helt annat ,-)

Guy sa...

Jag föredrar själv version två. Den lilla flickan blir inte lika självklart huvudpersonen i bilden utan mera en bonus.
Klart som korvspad, eller...

Elisabet. sa...

Och jag föredrar version tre av precis motsatt anledning !