söndag 10 juni 2012

Här och Nu ...


Söndagförmiddag.

I soffan ligger pv (den där golfrundan gick inget vidare .. igår var han glad och på gränsen till högmodig .., sjutton i hcp och andra matchen på två år och fem eller sex par ..) och tar igen sig .., spelar Rumble och får äntligen vinna (mot någon obekant människa) och i ena hörnet av soffan sitter jag själv - eller halvligger - och pElle, sjutton år (tänk, att jag agerade barnmorska vid hans födsel i Skåne!) ligger på mattes magar och jag kliar honom på huvudet som är det bästa han vet .., upptäcker en stor och fet fästing som pv tar bort ("påminn mig att köpa hem fästingmedel i morgon!" säger jag) och i fåtöljen kurar en vanvettigt trött harry.

Det plingar från Rumble-spelandet .., från köket hörs P1-prat - kanske gudstjänst - och från äldsta dottern kommer ett sms där hon säger att lillebrors flickvän är så himla fin och rar och att det har varit såå roligt att ha dem på besök.

Om tre timmar ska jag vara på jobbet.

Inga kommentarer: