onsdag 13 juni 2012

Sista svängen ..

Nere vid postlåderaden, inte långt från till-saluhuset, möter jag den här mannen.

Han bor granne med huset som ska säljas och om detta pratar vi en stund.
Och så frågar han hur det gick med harry häromdagen .., ja, han hörde ju harrys vettskrämda skrik när två andra hundar rusade emot honom, det var när pv var ute på cykeltur.

Om det pratar vi också och mannen säger att han ska prata med kvinnan som hade hundarna lösa; hur enkelt är det inte att dom tar en liten harpalt eller något annat djur.

När jag är på väg att vända, frågar jag om vänsterhanden.

Jodå, det går bra.

Mannens hand är stor och kraftfull; i formen påminner den om Kents hand, ni vet, Kent i Växjö.
Kent som följde Emil och hans mormor till Samos.
 Den påminner också liiiite om Rexxies hand, men den här är äldre och har varit med ett tag.
Mannen är nr tre i en syskonskara om fem.
Han är Skorpion och har, det gissade jag rätt på, vänster tumme upp.

(Innan mannen ska knäppa händerna blundar jag och frågar om han är praktiskt lagd, eller mera analytisk?
Definitivt det sistnämnda, svarar han. Då gissar jag på vänster tumme.)
Nästan vid parkeringen, där naturreservatet tar sin början, ser jag hur flädern nu närmar sig blomning. 

Snart vankas flädersaft!

Inga kommentarer: