söndag 10 juni 2012

Söndagsfönstret ...

Det regnar ute .., och pv klev upp tidigt, tog med sig harry och skulle spela golf på morgonen.

Klev upp tidigt betyder att han gav sig av vid femtiden.

Nu är klockan nio och dom är inte hemma och det har börjat regna.

Gissa, om min fantasi skenar iväg.

Bilden togs en midsommarafton för några år sedan.

Vid bordet i Gunvor och Vikings sommarhus i Stening, sitter pv och spelar schack med någon av sina brorsöner, om jag minns rätt.

Det är pv:s hand till höger.

Och nu finns inte Gunvor längre, Viking har varit död i flera år och sommarhuset är sålt till ett syskonpar.

Livet är föränderligt.

Kl. 09.37

Nu är dom hemma!
Har man livlig fantasi kan man skena iväg hur långt som helst inombords!
Alternativen var flera: pv hade drabbats av hjärtflimmer, ramlat ihop på golfbanan och vem - förutom den mannen - spelar golf vid femtiden på morgonen .., alltså blir han inte upptäckt .., ligger där och möter Vår Frälsare och stackars harry springer av och an och hittar inte hem.

Eller: pv blir så upptagen av att slå ett perfekt slag, så han glömmer bort harry, som sticker iväg efter en harpalt .., rusar iväg ut på någon närliggande väg, blir överkörd och åker till himlen (buuuuuuhuuuu!).

Eller: blir inte överkörd, men sticker iväg efter en löptik och glömmer husse som inte hittar honom och inte vågar åka hem och berätta detta, utan letar och letar och letar.

Husses mobiltelefon låg på arbetsbänken hemma.
Det är typiskt för honom.

För övrigt säger pv att dom åkte inte alls iväg lite över fem, dom åkte hemifrån tjugo i fem.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Rexxie: vart tog din kommentar vägen? Jag ser den i min email, men inte här ?? Obegripligt.

Jo, han spelar golf.
Det här är tredje rundan på två år ,-)

Det förvånade mig storligen att han ägnade sig åt golfsport (när jag såg det på dejtingsidan tänkte jag .., nej, det går inte!), men så värst mycket golfspelande har det inte blivit.

Inget alls, faktiskt.

Nåja, det är bara bra om han har den biten också .., nu är det ju snart sommarlov och det gäller att hålla sig sysselsatt (alltså han måste ju vara ständigt igång ..), så det är helt okej ,-)

(Och vem är jag att säga vad som är "okej", eller inte ..).

Turtlan sa...

Tänkte lite så jag också... så han spelar golf.
Får hundar följa med då? Tänkte mest att det är en hel del regler på en golfbana.
Säger jag som aldrig spelat golf.

Men huvva så tidigt att gå upp, frivilligt...

Anonym sa...

Jag har i alla fall sett folk som har med sin hund på golfrundan. Men jag skulle inte ta med harry på en dagrunda, då är det för mycket folk som lockar honom. Fast en tidig runda när man aldrig ser några andra människor är det inga problem. Och nu är han rejält trött efter nästan fyra timmars löst springande och många "sitt" inför varje slag.
Och många slag blev det.
PV

Anonym sa...

Han är verkligen morgonpigg den där PV! Imponernade. ellem

Evas blogg sa...

Vilken energi din käre pv har!!

Elisabet. sa...

Ellem och Eva : det är nog någon form à bokstavskombination , men jag tycker om honom ändå ,-) form AV ska det vara.