fredag 15 mars 2013

Ännu flera kvällsfönster ...

Kiev by night ..., eller i alla fall by kväll.

Mellanbarnet, AP, har å jobbets vägnar besökt Ukrainas huvudstad Kiev.

Vi skojar lite innan hon åker; allra mest skojar han som är lillebror och sms:ar bilder på fabriksskorstenar och annat, ja, nog kanske man kan drömma om en resa till något annat land än just Ukraina.

Ikväll har jag pratat med den nyss hemkomna AP och ååå, hon bubblar över av glädje över besöket och berättar om ett otroligt vänligt bemötande - på hotell och restauranger - och jag sitter i loppisfåtöljen och frågar och får svar och hon gäspar, men berättar så glatt.

Jag undrar om jag någonsin har hört henne så ..., pratglad när det gällt någon resa!

"Jag fotograferade postlådor till dig mamma...!" säger hon.

Och inget är som hon förväntar sig.
Det polska flygbolaget till exempel, visar sig vara kanonbra ..., fin service också!

"Fina kiosker i Kiev, inte som Pressbyrån direkt ...".

Och hon berättar om taxichauffören som undrar vad sällskapet tycker .., ska Ukraina tillhöra EU eller .., ja, det är ju vad han själv önskar!

Och här på restaurang ...

När inget är som man tror att det ska vara - det är kanske då man blir så överraskad -.
Själv minns jag resan till Argentina 1980 ..., min första riktigt långa resa .., och från USA skulle vi åka med flygbolaget Aero Peru och det lät väl si-så-där .. men ack, vad vi bedrog oss!

Aldrig hade vi fått sån service på ett plan och aldrig hade vi skådat vackrare flygvärdinnor - eller rarare! -

Själv har jag aldrig besökt Ukraina .., nu undrar jag, har någon av bloggvännerna/ni som läser här, varit där och hur upplevde ni det i så fall?

Och tack AP för bilderna och för allt pratet! 


1 kommentar:

Turtlan sa...

Inte för egen del men min bror var där i vintras. Inte i Kiev utan mer nära Krimhalvön.
Han tyckte också det var vänliga och gästfria människor. Ett intressant land på många sätt.

Kanske ett land att besöka?