tisdag 12 mars 2013

Idag fyller Rexxie 50 !!


Just det!
Rexxie som var en av de första som råkade hamna på min blogg .., jag tror att året var 2005 och sen har han funnits där som en mycket god vän!

Här ovanför ser ni hans vänstra hand.


Och här, hans högra!

Jag funderade på att skicka blommor ..., njaaa, tänk om han inte är hemma ...?
Och värmeljus och snäckor .. näää, det har han redan!

På jubilarens diskbänk. Skotten var en lotterivinst från landet Halland.

Och blomskott har han fått och dom har säkerligen avlidit, men nja, då blir han bara stressad över att dom måste överleva, så där så han inte får skämmas om vi någon gång tittar förbi.

Rexxies arbetsplats och världens svåraste sudoko på väggen.

I stället får du, darling Rexxie, två värphöns från Erikshjälpen!
Eller: du får dem inte, utan någon fattig familj får dem i stället.
Det tror jag passar dig som bäst.

Jättegrattis från oss i det gula huset och varmt välkommen hit, när du väl kommer och du må tro att pv är redo att ge dig hårda matcher i frågequizzen!

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Grattis på födelsedagen Rexxie!!

Eva i Tyresö sa...

Vilken underbar gåva.
Två värphöns som hjälper en fattig familj!!!!

Rexxie sa...

Tackar!

Hönsen anlände i mitt mail redan igår, så jag hade det lite på känn att de var från det gula huset; och ja, jag tycker att det är en helt förträfflig present till någon som har allt och som egentligen inte vill ha mer!

Cecilia N sa...

Hipp Hurra för Rexxie!

Hoppas du mår bra på alla de sätt!

Turtlan sa...

Grattis Grattis Rexxie!

Vilken bra present! Den ska jag komma ihåg till något lämpligt födelsedagsbarn framöver.