torsdag 14 mars 2013

I charkrummet ...


... kämpar Peter och Mattias (bästa kompisar i det privata också och båda har haft pv som mattelärare) med att göra i ordning trettio räkmackor - modell större -.

Snälla arbetskamrater är det .., aldrig har jag hört dem säga ett enda ont ord.

Så här blev dom ...

M mmmm, det ser himla gott ut, tycker jag!

Själv kämpar jag med mejeribeställningen och frågar mig själv om det ska vara nödvändigt att ha hur många olika gräddsorter som helst?

Ja, ett veritabelt elände är det att hitta rätt i beställningsboken!

Där är Arla, Wapnö (bara nån mil härifrån), Skånemejerier och Hemköps eget märke Garant och så finns ju förstås alla olika storlekar, 3 dl, 2.5 dl och 5 dl .., och inte att förglömma det laktosfria sortimentet!

"Tänk, så bra och så enkelt om det fanns små illustrativa bilder till dom olika sorterna!" säger jag till chefen när vi sitter och fikarummet och dricker kaffe.

Och jag gräddar bröd, ordnar med beställningar (någon ska ha 45 källarfranska från Östras bageri och klockan 13.00 kommer en dam för att hämta två nygräddade grekiska lantbröd) och datum i ost, juice och youghurt kollas och jag fyller på sill av olika sorter och sen är klockan ett och då tackar jag för mig och åker hemåt.

Nu ska jag bara  n j u t a.

Frånsett fyra-och-en-halv-timmes arbete i morgon, stundar  l e d i g  helg!

1 kommentar:

Eva i Tyresö sa...

Fint med ledig helg.
45 källarfranska vilket party ---
30 räkmackor så härligt!
Det måste vara en stor firma....som bjuder alla!