söndag 10 mars 2013

Tre inköpslistor ..


Den här kom-ihåg-listan, snabbt nedplitad på ett av Hemköps annonsblad, den vet jag precis vem den tillhör - det är Lena på jobbet -.
Ett frimärke ska hon ha .., och tre små pytteburkar med kattmat.
Kanske funderar hon på att köpa frysta grönsaker också ...?
Det slår mig, att Lena har exakt samma handstil som min före detta granne i Malå - Ann-Britt Sandström - som inte längre finns i livet.
Under alla år i Ystad, så länge Ann-Britt levde, fick jag härliga, handskrivna brev fyllda med lite vardagsskvaller hemifrån.


I en röd kundkorg hittade jag den här listan.


Och i en vagn låg denna.


6 kommentarer:

Gabrielle RW sa...

Roligt med inköpslapparna. Jag hittar såna där också ibland i nån varukorg. Har tänkt ibland att jag skulle skippa min egen lista och köpa efter nån sån där upphittad lista istället. Har inte gjort det hittills men varför inte - nån gång? Bara för att gå ifrån det invanda och låta slumpen få inflytande i mitt liv.

Elisabet. sa...

Gabrielle RW: ja, jag tycker att det är himla intressant .., fast i affären där jag arbetar, där är det så få saker på listorna ., bäst är att hitta några i kundkorgar eller vagnar på stormarknader ,-)

Eva i Tyresö sa...

Den sista är en ganska ung modern människa.
basilika och sambal olek...hum
Skoj att gissa.

Eva i Tyresö sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva i Tyresö sa...

som du ser blev det fel......och tjatigt.

Elisabet. sa...

Eva: sambal vill jag med ha ,-)