måndag 11 mars 2013

Förra veckans bästa för mig själv ...


Ibland är det svårt att hitta tillvarons ljusglimtar .., eller kanske mera: det kan vara knepigt att komma ihåg vad som värmde hjärtat lite extra mycket?

Ofta - i alla fall för mig själv - handlar det om små, små ögonblick bara.
Ett varmt leende.
En stunds fågelkvitter.
Inga märkvärdigheter .., inga Lottovinster.

F.d. arbetskamraten Karina i Ystad.

Och förra veckans glädje, det handlade om resan till Ystad.

Först färden till Malmö tillsammans med sonen som körde och jag själv som satt där intill .., småprat om allt möjligt .., mest om Vasaloppet kanske ...,  sedan den härliga lunchen på Bollgrillen .., besöket hos Kerstin i Stora Isie ute på den skånska slätten .., kustvägen till Ystad .., besöket på min förra arbetsplats .., kramar från kunder och arbetskamrater.., mötet med Karina som stod och fyllde på med charkvaror .., känslan att åter köra på Regementsgatan .., ja, allt det tillsammans, det fyllde mitt hjärta med så oändligt mycket värme!

Det var för mig DBIFV - det bästa i förra veckan -.

Elisabet

Inga kommentarer: