tisdag 26 mars 2013

Det bästa för Annika i Kävlinge ...

Bild 1.

Hej Elisabet!
Alltså, mitt bidrag blir helt enkelt "Det Bästa"! (förra veckan, förra veckan igen, nästa vecka och för en lång tid framöver...)

Såhär är det: För ca 2 månader sedan blev jag diagnostiserad med Bipolär sjukdom typ 2.
Förutom att jag träffar en läkare som jag verkligen litar på och som tillsammans med mig pratar om och sätter in mediciner, så tog jag egna beslut den där dagen:att jag skall göra allt jag bara kan för att förbättra min hälsa.

Så: bild 1: aldrig mera lär någon se mig med en cigarett i handen. Jag ska fortsätta dricka Prosecco då och då, skratta och gestikulera så att jag inte fastnar riktigt på bild. Men aldrig mera röka.  (Nu är jag rökfri sedan den 1:e mars)

Bild 2 ...

Och så började jag träna. 3 till 4 gånger i veckan tränar jag och jag har hittat en grej jag verkligen älskar: jag är totalt kär i den där roddmaskinen på gymmet. Verkligen träning för hela kroppen och jag kan ta i riktigt ordentligt (det gillar jag!!)
 
Bild 2 visar när jag för första gången hade rott en mil på 53 min. :) Sicken känsla!!!

Nu funderar jag allvarligt på att anmäla mig till en grundkurs i rodd. I båt på vatten alltså.  (roddklubben i Malmö ligger bra till)

Jag är väldigt, väldigt stolt över mig själv och det känns helt underbart bra.

varmaste kramarna till dig,

Annika.

// Elisabet säger: jag sitter här och smajlar med ett leende som går från ena örat till det andra!
Så härligt för dig, Annika! Din glädje och entusiasm inspirerar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kram, beundran och pepp till Annika som slutat röka! Jag har gjort samma sak nyss efter många års ihärdigt bolmande - hurra för oss!
biggan

Ulrika sa...

Heja heja HEJA dig, Annika!!

Mian sa...

Suveränt Annika! ♡

Annika sa...

Tack söta, rara ni!
Och Biggan: JA! Hurra för oss! :)