måndag 25 mars 2013

Det bästa för några kunder ....


Varje vecka säljer vi ATG-andelar i affären .., ja, för den oinvigde handlar det alltså om spel på hästar. 

För något år sedan hade "vår" Lena tippat och jag glömde då köpa en andel för 50 kronor och missade därmed vinsten fyra och ett halvt tusen per andel.
Det gjorde däremot inte tre andra arbetskamrater! 

I lördags sålde vi "Kalmatravets tidiga andel"  för 50 kronor/styck.
Jag stod och velade på lördagen och funderade om jag skulle köpa en .., men njaaa, det skulle säkert bara bli bortkastade pengar.

En man i min ålder velade också och jag stod där och looog och såg hur han våndades, men så slog han till. 

"Ja, ja, femtio kronor kan man väl förlora ..", sa han. 

Igårförmiddag kom samme man in och hämtade ut sin vinst .., totalt 7514 kronor.
(En viss hanteringsavgift dras av ..., det är därför summan inte stämmer med bildens).

"Å, Elisabet, jag älskar dig!" sa han när jag kom med pengarna.

Lycklig, var bara förnamnet och jag tänkte att åååå, om jag hade köpt den där andelen, så hade jag haft resan till Grekland betald och klar!!

En stund senare blev en annan kund lycklig. 
I alla fall glad: vinst på hästar ..., och där blev summan nästan det tiodubbla!
 
Det var inte långt ifrån att jag föll baklänges!  
(Såna summor får hämtas ut på banken ...). 

Så kan det gå. 
  

3 kommentarer:

Dinah sa...

Oj. Det är hos dig man ska spela.

SoF sa...

Äsch - vilken otur Elisabet!
Bättre lycka nästa gång.

...å så himla kul att få vara med och dela vinnarnas glädje! :)

Ser att din pappa och jag (också) delar födelsedag.
V å f f e l - dagen.
Det låter ju härligt (på tal om alla dessa dagar, som firar än det ena än det andra).

Men våffeldagen är väl i alla fall en dag med lång tradition.?
Om jag förstått det hela rätt så hette den från början vårfrudagen, som i slarvigt tal blev våffeldagen.

Varma solskens-och fågelkvitter-hälsningar från landet Västergötland!
♥ ♥ ♥

Sven Teglund sa...

vafan.....jag måste gå på Ica och köpa en andel!