måndag 25 mars 2013

Det bästa för ellem i Skellefteå ...

Annat som ska i jorden ..., spännande!

Hej Elisabet!
 
Den bästa dagen i veckan var nog Vårdagjämningsdagen. Inte för att det hände nåt speciellt då, förutom att min pappa skulle ha fyllt 93, utan mera känslan av att nu är vi verkligen på vårsidan. 
 
Det har väl inte varit den värsta vintern vare sig när det gäller snömängd eller kyla, även om det räckt till med båda. Men det känns som om det varit väldigt solfattigt. 
 
Och nu har vi haft några dagar med härligt vara-ute-i-solenväder. 
 
Idag har jag suttit vid väggen och dåsat efter att avnjutit grillade parisare.  (Det är nog förklaringen till att jag är så hemskt törstig nu).
 
Innan dagen är till ända ska jag förså mina Sommarrudbeckior.  
Och när man har en sålåda i fönstret, då är sommaren inom räckhåll! 
Nu ser jag fram emot lite extra ledighet i påsk och hoppas på lika fint väder då.
ellem

Inga kommentarer: