måndag 25 mars 2013

På frukostbrickan ...

En Oxe och En Vädur. Starka viljor, vill jag lova.

Jag börjar med det som för mig är det viktigaste: idag - på självaste våffeldagen -, skulle min pappa ha fyllt 103 år.
Bilden togs när vi besökte min mormor i Dikanäs - jag hade några månader tidigare fått en alldeles egen kamera; en Kodak Instamatic - åååå, sicken lycka ..., och jag är så tacksam för den här bilden .., där jag så tydligt ser deras glädje i varandra!

Om man i himlen kan läsa bloggar .., så GRATTIS Pappa Ivar!

Men det finns fler födelsedagsbarn!
GRATTIS även till dig, du eminente bloggskribent/konstnär!
(Glöm inte att titta på den underbara lilla filmen! Ljuvlig musik till!)

I Västergötland längtar en madame efter att få ge sig ut och fånga sländor på bild!
Och hur gick det egentligen med dom där norrbottningarna som skulle se tranor vid Hornborgasjön?

En rar värmländska har varit ute på isen!

Det har även herrn i Norrbotten varit!



Ja, jag tycker att det är så himla roligt det här .., att få veta vad andra människor lyssnar på för musik!
Nu är vi i Amsterdam!

Vill ni ta en tvärtitt i just Amsterdam?
Inga problem!!
Klicka bara här!

Och nu i Brasilien! 
Och det första vi möts av är en sååå vänligt leende ung man .., ja, många i Sao Paolo ler när frågan kommer på tal .., den där, "vad lyssnar du på för musik?"

Hos Kattis har i alla fjädrarna kommit fram!

Och i Thailand har det pyntats med höns!
(Bäva månde herr norrbottningen .., nu ska här planteras!)

Anna i Sheffield har ett intressant inlägg om tiden vi lever i.

I Västergötland, där handlar det inte bara om sländor och småfåglar, nej, där finns en trevlig herre (jodå, han är trevlig, han och lika rara hustrun satt här och drack kaffe i somras!) som åker på utflykt med sin termos!
Det ni!

Ja, det var dagens frukostbricka!

Håll till godo, govänner!

4 kommentarer:

annannan sa...

Det är ju slående att i Brasilien som eventuellt har världens bästa musik är det inte mer än att par stycken som har brasilinska artister i lurarna!

Elisabet. sa...

annannan: i morgon kommer ett inlägg nästan bara till dig ,-) Med musik.

Sven Teglund sa...

Stort tack för dina gratulationer idag, fina Elisabet!

fotobrus.se sa...

Tack för länken och de fina orden!