söndag 5 maj 2013

Det bästa för mossfolk i Örebro ...


Det är mycket som skulle kunna ha varit bäst i veckan. Underbara skogsturer. Majbrasa. Musikal. Fina vänner.
Ledig dag. Magnolian som slagit ut. Det har helt enkelt varit en bra vecka. 
Men det allra allra bästa, det var nog att komma hem till ett tyst hem igår. Cosmos, som hade varit själv i drygt två och en halv timme, kom utlufsande ur sovrummet och gäspade stort när vi kom hem. Har man tidigare haft en hund som inte gått att lämna ensam, då känns det här helt underbart!


Ps. Bilden är från onsdagskvällen i skogen. Det var också rätt underbart :)


Så här ser bilden ut i icke-beskuren modell. Mera glitter.
Jag håller med, den är vackrare så.

Ni som skickar in bilder .., ja, om bilden är väldigt stor, då beskär jag eller förminskar dem alltid.
Bara så ni vet ,-)

2 kommentarer:

mossfolk sa...

:) Din beskärning av bilden ledde här till en intressant diskussion om hur man kan uppfatta saker på olika sätt. Den lilla forsen var det som bröt av det mörka vattnet i förgrunden och den djupa skogen, och platsen blev nästan magisk. Med den här beskärningen blev naturen mer öppen och fokus hamnade på vattnet. Det var förvisso inte alls min intention men jag kan förstå att det beror vilken sorts natur man uppskattar bäst.

Elisabet. sa...

mossfolk: nja, jag tänkte nog inte alls och kände kanske inte efter heller.

Ofta får jag bilder som är väldigt stora och då beskär jag dem alltid - försöker på bästa sätt -.

Jag ska nog fixa till hela bilden ,-9