söndag 5 maj 2013

Mitt eget bästa ...
 

Ååå, glädjen att se småfåglarna upptäcka att komposten är tömd och sedan .., det ivriga flygandet fram och tillbaka för att leta efter godsaker .., det värmer mitt hjärta!

Och lilla Filippa som kom och handlade med sin mamma i affären.
Filippa som hade varit på loppis och köpt en giraff och en fin elefant och som berättar att hon har egna pengar och egen plånbok med "snöre i".
"Titta här!" säger hon och lyfter upp armen och där, på handleden, dinglar den fina plånboken.
Glädje, det med.

Och att harry blev frisk.
Förstås.

Och glädjen när jag kring midnatt körde hem i mörkret ..., kände den ljumma luften mot kinden och möttes av en vaken pv och en glatt svansviftande hund.

Ja, det var också glädje.

1 kommentar:

mossfolk sa...

Jag hade alldeles missat att Harry varit dålig och fick bläddra långt tillbaka för att hitta det. Du är allt en himlans flitig bloggerska (och jag trodde att jag var en lika flitig läsare).
Så skönt att han blev frisk så snabbt igen!