fredag 10 maj 2013

En fredagmorgon i maj ...

Fönstret öppet .., täcket på vädring. Det tycks bli en fin dag.

Och mitt i natten väcks jag av pv som vill att jag ska slå av radion.
I timmar har han legat vaken och grunnat på det här med växthuset och plötsligt fått för sig att nånting har blivit galet .., kanske måste han gräva upp det där redan färdiggjutna?

"Ja, ja .., det blir säkert bra ...", säger jag och försöker somna om.

Det tar nog en timme, minst.

Och sen blir det morgon och till min förvåning är pv pigg och alert och berättar, skrattande, att han - när han väl somnade om -, drömde samma dröm hela tiden .., nämligen att han körde omkring med en skottkärra på släpet!



I vanliga fall när jag sätter mig vid datorn på morgonen, är där nån bild från någon blogg, eller så är det där ingenting alls.

Idag är det första jag ser .., just det, ritningen på växthuset Odla.



Innan frukosten sjunger vi för födelsedagsbarnet AP. 


Sen .., fort ut i solskenet!
Pensionatsvärden - denne idoge smålänning -, tar sig an Projektet.


"Ja, men det blir nog bra ...., jodå ...", säger han.

Själv har jag fixat frukost och dammsugit, slängt tvätt i maskinen och ska nu torka golv.

Och rensa ogräs.

I eftermiddag jobb och sen .., halleluja, ledig helg!


Inga kommentarer: