måndag 6 maj 2013

Minnen hit och dit i bloggvärlden ...


Jag hörde ofta min mamma säga hur oändligt mycket hon tyckte om sina syskon; hela som halva.

Det var Margit - den äldsta -, Ivan som dog ung .., och så dom tre halvsyskonen: moster Gunvor (på bilden), moster Lisbet och morbror Olaf.

Moster Gunvor hade nästan orangefärgat hår och kanske hade hon fräknar också ..jo, jag tror det ..,och hon var alltid så glad och varm och go och skrattig. 
Man kände sig helt enkelt älskad av henne, ja, som en enda stor, varm famn var hon!

Under hela min uppväxt minns jag att mamma fick garn från Kilafors Ullspinneri; det var moster Gunvors fårull som kommit därifrån och så stickade mamma koftor enligt löpande-band-principen.
Alla var naturfärgade och 90 procent var stickade i samma modell. 
Ja, en sak är säker: enjängdheten är helt klart genetiskt betingad.

Nåväl, en av alla koftor som mamma stickat, var den till höger på bilden.
Och hur kom jag då att tänka på allt detta .?
Jo, jag var på besök här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig kofta - gillar modellen skarpt!
/Biggan

Elisabet. sa...

Biggan: efter alla år med nästan exakt samma modell på koftor .., så var vi nog alla tämligen less på eländet ,-)
Och alltid grå ...
Men praktiskt med fickor.