fredag 10 maj 2013

Ibland händer det ...


Så här är det: 
Pv har två bröder. 
Hans storebror är en av de mest energiska människor jag har träffat och han och pv är rätt lika varandra. 
Men sen finns ju han som är lillebror - helt olik sina bröder - i alla fall delvis.
Han är musiker och vänder såklart ofta på dygnet. 
Till honom ringer man aldrig före elva-tolv på dagen. 
Han är - i alla fall utåt sett - en glad skit! 
Otroligt social, säger pv.
Bilden visar när han och de övriga bröderna målade Gunvors sommarhus. 
Den mesta färgen hamnade i Ulfs hår eller ansikte.

På jobbet ...

Igår hände något.
Ulf, denne nattuggla som i alla år haft sömnproblem, kom i förrgår i säng ovanligt tidigt

Det är då det händer.
Han vaknar tidigt.

Och skriver, från sin utsiktspunkt på landet utanför Lund ....

"Vaknar kl 04,10 går upp och pissar och försöker somna om efter 25 minuter ger jag upp,
Stiger upp å kokar kaffe.
Släpper ut hönsen ( äntligen har han fattat att vi vill ut tycker dom) tar på mig skorna, hundarna yrvakna , va fan håller han på med.Går ner till skogen , hundarna lösa! Bokskogen möter mig nästan helt utslaget!
Gud har öppnat katedralen!!!
Ut på ängarna , solen bryter upp morgondiset. Jag fylls av en euforisk känsla ! Lycklig som en lärka uti majsolens sken!
Nu blir jag riktigt känslosam ! Tack mor och far för arvet ni lämnade efter er som gjorde det möjligt att ha ett så fint hus!
Tänker på er alla mina vänner i livet! Ines min själs älskade mina barn Hannes och Joanna!
Denna känsla har jag haft nån gång förr i livet men inte många gånger!
Jag skulle kunna dö nu!! Skjut mig !!!Det gör inget jag är lycklig fri och euforisk!!
Jag älskar er alla !!
Jag vet jag är patetisk men va faan!!
Ulf"


Det här skrivs på Facebook och kommentarerna som ramlar in efteråt är underbara! 
Där är musikervänner som raljerar friskt och avråder från droger tidigt på morgrnarna och där är andra som talar om hur oerhört älskad den här filuren är.

Och tänk, idag hände det igen! 
Vid åttatiden ringer telefonen .., då är det samme Ulf som nu, när han var uppe så tidigt igårmorse, såklart blev trött igårkväll och således vaknade i ottan igen. 

Vi bara ler.

// Och annannan länkar i sin kommentar till detta. 
Å, helt perfekt!

6 kommentarer:

annannan sa...

Underbart.

Det är inte utan att man tänker på en skånsk musiker med skägg och hästsvans, som inte alltid undvek droger på morgonen.

Oh boy!

https://www.youtube.com/watch?v=x-vJmhrUjNw

Eva i Tyresö sa...

Vilken fantastisk skrivelse från en som är så nära släkt med PV.
Härligt och höns har han och lycklig är han!!!!Hur många är det?
Men PV är väl lite lycklig??
JaG OCKSÅ HÄR VID HAVET.

Elisabet. sa...

annannan: ja, han är så härlig, Ulf!
En stor personlighet som går sin egen väg genom livet ,-)

Eva i Tyresö: jag är ledig i helgen. I morgon blir det arbetskamrater här på middag, men kom hit på söndag så äter vi nåt gott!

Kattis sa...

När fan blir gammal så... ! ;)

mossfolk sa...

Morgnar är den absolut bästa vackraste tiden på hela dygnet!

Och vad lika varandra de är, utseendemässigt, de tre bröderna!

Elisabet. sa...

kattis: ja, jag ringde honom igårkväll och sa att han iaf inte fick ringa oss före fem nu på morgonen ,-)

mossfolk: ja, hela Göranssons är otroligt lik varandra, syskonbarnen också! Mörka, brunögda och borstigt hår, iaf på många av dem.