torsdag 9 maj 2013

På frukostbrickan ...

Ja, snart så ...


Varma, rara Solveig som bjöd på så god soppa och nygräddade våfflor - fast i omvänd ordning -, har en sån ljuvlig bild på sin blogg.
En minnesbild.
Här är den.

Från Arjeplog/Dalarna tar vi oss till Kanchanaburi och till Guy.
Vi får se vackra träd som han tycker om och får en lektion i trafikvett.
Eller brist på sådant.

Och Kattis, hon är bra på bråkiga pojkar och så får - åtminstone jag - lära mig ett nytt ord.
Ps. Missade ni veckans glädjeinlägg nummer 1, så har ni chansen här. Ds.

I Västergötland bor Fotobrus.
Under Stallbackabron upptäcker herr fotografen att någon har lättat sitt hjärta.

Om livet, det sköra och det sega .., berättar hon som bor långt hemifrån.

Om samma sak - livet -, samt om ett möte vid ett frukostbord, berättar den här mannen. 

Och sist av allt; en blogg som jag alltför ofta glömmer att besöka. 
Det ska bli bättring på den fronten hädanefter.

Nu önskar jag er alla en riktigt fin dag! 

Själv ska jag, om någon timme, moppa iväg till affären.
 




3 kommentarer:

SoF sa...

Tack för alla bloggar(e) på frukostbrickan. :)
Nu har jag besökt dem också.

Mian sa...

Visst var det en Wallanderbok han läste pv, när du tog den där bilden?

Elisabet. sa...

SoF: ,-)

Mian: jo, det tror jag visst att det var ...