torsdag 13 november 2008

Dagens fönster ...



... finns på outsägligt läckra Ystads Saltsjöbad här i stan.

Havet såååå nära.

Så mycket l j u s och r y m d!

"Där kan vi väl ta in en fredag till lördag?!!" säger jag lyriskt till pensionatsvärden.

Han tror att jag är galen.

"Men i Ystad ..., kan vi inte ta Köpenhamn eller nånting ...?" säger han förvånat.

"Varför det ..., vi kan väl låtsas att vi är i Marseille .., det spelar väl ingen roll om jag bor här .. tänk, så läckert att vakna till vågskvalp!" fortsätter jag.

Alldeles övertygad låter han i n t e.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig Elisabeth! Att ta in på hotell i den egna staden har helt klart sin charm, just för att det är, i den egna staden...)
När Hanne var mindre önskade hon sig ofta en hotellövernattning i Halmstad när hon fylld år, så då gjorde vi det. Det var en... annorlunda upplevelse!
Kram Anna-Karin

Elisabet. sa...

anna-karin: äntligen en som förstår!!
Jag har tänkt den tanken länge ...,-)

Turtlan sa...

Det är ju känslan av att bo på hotell som gör det!

Varför inte tänker jag! Skulle gärna göra det jag också!

Sen gå ner och äta en jättehotellfrukost....mums!

Marge_II sa...

Fast vi valde ju förstås Hässleholm (!) när vi nu ändå var i trakterna ;-).
Dock utan den minsta känsla av Marseille...

Fast såväl Ystad som Köpenhamn hann vi också med. Dagtid.