söndag 9 november 2008

Pling på min dörr ...!



... och vem står där, om inte sonen!!!

Stor glädje och ännu större förvåning!

Så han slår sig ned i soffan Ektorp och sitter där och berättar om polisskolelivet och om tentan och om gårdagskvällen på diskoteket här i stan och han har med sig Meja, exets svarta hund som liknar en labrador, och alldeles stirrig är hon; det är såklart spännande med en katt som sitter där kolugnt och bara stirr-glor .., och åååå, vad hon vill komma nära honom, men icke att hon vågar!

Och jag har arbetat min fjärde dag av tretton möjliga och det är första gången på evigheter som jag har söndagkväll på mitt schema.

När det blir eftermiddag och derby mellan IFK Ystad och Ystad IF (handboll), blir det tomt i butiken!

Senare, när matchen är slut, kommer kunderna tillbaka.

Somliga glada .., andra lite deppiga.

Och nu vankas måndag och lååång dag, sju till fem .., och det är den femte dagen av tretton och Hanna E ångrade sig och kan inte arbeta söndag, men det löser sig väl ändå.

Min mamma brukade säga att .. "allt går i Västerbotten" och förmodligen går allt i sydöstra Skåne också.

Nåt sånt.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

"- Oväntat besök...."

Härligt besök kan jag gissa!
En perfekt söndagspresent!

Ha det gott och krya på förkylningen!

Bettankax sa...

Tänk om jag kunnat hoppa in och ta söndagspasset? Ja, snacka går ju när man vet att det är stört omöjligt. Men tanken va fin!
Förstår du blev glad när du fick syn på ättapjötten(?)!