fredag 14 november 2008

Ett kvällsfönster ...



... kommer singlande från södra Frankrike och svävar iväg norröver .., tittar ner över Köpenhamn och ser pågatåget som just passerar Svarte och strax ska göra stopp i Ystad och så singlar fönstret vidare längs Österleden .., susar iväg mot min lägenhet och slinker in just som jag öppnar dörren och springer över gatan till lilla kvartersbutiken, där jag köper godis till pensionatsvärden.

(Plopp, såna tycker han om, men inte jag).

Och jag blir så innerligt glad för era fönster!

Om ni nu klickar er in här .., då hamnar ni plötsligt i Frankrike och kan gå på restaurang och om ni vill kan ni titta in i den lilla toaletten som har ett så vackert handfat!

Tack Monica!

4 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

"Man kan aldrig säga stopp när man börjat äta Plopp"
(en gammal reklamslogan).
Håller med PV det är jättegott...

S o F sa...

Önskar dig, pv och Pelle en skön och fin fredagskväll!

Evas blogg sa...

Vilket vackert fönster!

Elisabet. sa...

gunnar: usch, jag tycker inte alls om Plopp .., inte Center heller ..-))

s o f: tack detsamma!!

eva: ja, titta in på hennes sida får du se annat vackert!