lördag 15 november 2008

Några kvällsfönster från Värmland ...



"Hej!

Jag och min ny kamera har varit på en lördagspromenad.

Kom att tänka på det där med att bo på hotell i sin hemstad när jag passerade stadens Stadshotell.

Ja varför inte checka in där tänkte jag och fångade några fönster på hotellet.

Sviten med älvutsikt skulle jag välja!



Sen i kvarterat Almen så gick jag förbi detta fönster till ett antikvariat.

I rutan speglar sig stadens gamla vita teater.

Kvarteret Almen är ett kvarter som klarade sig i stadsbranden 1865.

Fönsterplåtarhälsningar från Turtlan."


Fler bilder från Karlstad finns här.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Kul!

Lite reklam för Sola staden också :-))

Go lördagskväll!

Anonym sa...

Hei
Ack Värmland ...
fint å se bilder fra solstan.Det er jo i norra
Värmland jeg har mine røtter.
-B-

Elisabet. sa...

turtlegirl: ja, jag borde ju ha blivit en skolfröken ..-))

-B-: oj, har du påbrå därifrån!

Min arbetskamrat Karina, hennes mamma är född i Sunne .., och det brukar Karina stolt berätta om.

Bloggblad sa...

Blir lätt nostalgisk så här på lördagsnatten av Karlstadsbilderna...