torsdag 29 januari 2009

Bild 1 .. blir ett sent kvällsfönster.



"Hej Elisabet!

Genom min kärlek *P* har jag funnit din blogg!

Trevliga vardagsbetraktelser och tänkvärda funderingar...
och många vackra fönster bjuder du på!

Då jag sett att du efterlyser fler fönster får du här två stycken.

Bild 1 är Kalmar slott, och visar två fönster placerade i vinkel...
fotograferad en isande kall januaridag 2006.

Hälsningar Peter"
--
http://www.phfoto.se


// Och alltid lika glad blir jag för fönster som kommer farande genom rymden!!
Tack snälla!

4 kommentarer:

Musikanta sa...

Det är så härligt att läsa din blogg - du är alltid så glad och positiv!

Ibland är det förstås lite svårt att kommentera - man kan ju inte bara skriva "det tycker jag också" eller "du har så rätt så" etc.etc.

Hur mår Pelle? Har inte hört något från honom på ett tag...

Elisabet. sa...

Musikanta: Pelle mår bra .. han ligger på soffan, mätt och däst efter en portion kokt fisk (det är vårt fel om Alaska-pollock utrotas .. förlåt!) ..-)

Tack för snällord.

Jag såg att du hade varit Bloggblad behjälplig igårkväll. Så snäll du är!

Unknown sa...

Underbart vackert....

missis p sa...

vad verkligne verkligen vackert du skriver kära vän. jag blir verkligen tagen av vad du skriver. Min mormor träffade ocks¨en man efter att modrfar hade gått bort.........1977.Denna man Arnold carlsson från Borås tror jag han va ifrå hade sin dotter i gbg o föyttade dit.ovanpå mormors lägenhet i smma trappa, samma nr o allt.de delade allt.middagar, resor vänner......han blev liksom MIN MORFOAR som jag kinde komma ihåg då jag bara va en liten kicka när morfoar dog. men det roliga var att de ALDRIG ens bodde tillsammans .bara på samma gatu nr o samma adress trots det hade de .....tror det va mormor som va VÄLDIGT enveten om att HON SKULLE MINSANN leva ensam i sin lägenhet......
sen när mormor dog 1992 januari försvann mannen Arnold.........Undrar vad som hände honom.....Kan tänka mig själv....
ja herre gud..att träffa en ""livskamrat"" i den högaktningsfulla ålder.mormor va född 1912 25 november t o m....o sen få med denna underbara som jag mínns honom och få leva IGEN .....ja det måste bara vara UNDERBART.........
Hoppas man själv får ha hälsan ibehåll o kunna uppleva alt det där
men Jag vill uppleva det med min MANNEN I MITT LIV som jag kallar honom på min blogg på glogg.se eller här på blogspot.....
O hoppas vi får många barnbarn att dela vår framtid med......
men tänk ändå på det jag skrev innan.........ja jag blir gråtfärdig bara jag tänker på MIN MORMOR o .ja ..........väldig STARK känsla.....

förresten TACK FÖR DE UNDERBART VACKRA TULPANERNA ........DE VÄRMDE VERKLIGEN I ALL FLYTT.......PACK...LIIIIITE JOBB......HOPPAS PÅ MER..........KRAM KREM.....
NU E HANDBOLLEN OCKSÅ SLUT SAMMA MITT VINGLAS......
nu e det repris inspelat av GLAMOUR