onsdag 28 januari 2009

Kanske som Cipramil ...



Lika bra som alla lyckopiller, det är när man i sin hand har böcker som faller en i smaken.

Som man tycker om.

Tycker Om.

Titta på bilden här ovanför bara!

Till vänster en ljuvlig ligga-i-soffan-och-titta-i-bok med svartvita bilder .., med titeln "Life below - The New York City Subway" av Christophe Agou.

En födelsedagspresent från vännen Ellis.

Och så nästa.



"All denna pussbrist" av Anita Nilsson.

Det är författarinnan som syns på bilden.

Anita Nilsson lyssnade jag till under åren i Malå.

Då var jag medlem i den absolut enda förening jag har varit delaktig i, nämligen Malåbygdens Kulturförening, och särskilt kulturell är och var jag kanske inte, men författaraftnarna, ååå, dom var så härliga!


Sid 14

Dit, till aulan i Malå, kom Anita från Luleå.


På sidan 12.

Att höra henne läsa sina egna texter på utpräglat norrbottensmål .., så där enkelt och avskalat .., ååå, det var som allra bäst!

Den här karamellen har jag beställt härifrån.

Rekommenderas varmt!

5 kommentarer:

qi sa...

Jag har lagt till böckerna i min önskelista. För visst känner jag av den där pussbristen ibland...

qi sa...

Äsch, önskelista... Nu har jag beställt den! (Kände att behovet var akut :-))

qi sa...

Och noteras kan att boken var över femtio kr billigare på Kulturbutiken än hos Bokus! Bra att du tipsade!

Elisabet. sa...

qi: tur att jag hann läsa detta .. jag var på väg till brevlådan för att posta den .., nu får jag öppna paket igen ..-))

Du kommer att tycka om den.

Det är jag övertygad om.

Och vilken prisskillnad!!

Monet sa...

Jag har beställt den hos Bokus. Och väntar ivrigt på att den och lite fler svenska böcker kommer i min franska låda!