söndag 25 januari 2009

Pelle sover middag ...

5 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Vi var sugna att skaffa katt i vinter. Det var väldigt nära, men det gick över. Nu när man ser bilderna på din katt, ja, det är nästan lätt att ändra sig.

Linda sa...

Det är bara så, att i nästa liv ska jag bli katt.
Och jag ska bo hos den perfekta matten :)

mossfolk sa...

Det ser så skönt ut när katter (och hundar med för den delen) sover!
Och precis som Lindalotta skriver är min plan med att bli katt nästa liv... fast jag tänkte mig nog mer stallkatt kanske... :)

Elisabet. sa...

Sven: i hela mitt liv har jag varit omgiven av hundar och senare, när vi flyttade hit ner och bodde på landet, även av katter.

Om man bor ensam, då är det en sån ofattbar glädje med en katt.

Varje kväll när jag har gått och lagt mig, ligger Pelle i sin fåtölj i vardagsrummet och sover.

"Pelle ...! Pelle .., ska du inte komma ...?" säger jag då till honom.

Då tar det en stund, några minuter, - för katter vill ju förstås själva bestämma -, så kommer han tassande och sätter sig nedanför sängen och tittar på mig ganska länge.

"Ja, men kom då! Hopp upp här ...!" säger jag.

EFter en stund gör han just det.

Och så trampar han i en evighet i kuddarna, tills allt är bra och han kurar ihop sig vid mitt huvud.

Jag brukar ha höger hand under hans huvud.

Det är sann lycka.

lindalotta: åååå, du är sååå välkommen! Du ska få jättegod mat!

mossfolk: nja, stallkatt .,. då måste man äta möss ..-(

Anonym sa...

Sova middag är skönt. Det gjorde Tussekatten och undertecknad idag också.