fredag 30 januari 2009

Ledig eftermiddag ..



"Hmmmm .., snart helg .., man kanske skulle ta sig ett dopp ..?"


*Plask-plask --- doppa huvudet ... plask-plask!"
Om ni klickar på bilden, så blir ni ännu gladare.


H
ar man inget annat för sig, kan man ju alltid lyssna till en julskiva.

Så det gör jag.

Sanna, Sonja och Shirley sjunger just nu "Oh, helga natt!" för Pelle och mig.

Ute är det ljust och fint.

På gränsen till vårligt.

Och bilderna här ovanför visar herr Koltrast som för några år sedan, - det var medan bloggvännen Helene i Delsbo ännu var i livet, jag minns att hon kommenterade bilden - tog sig ett dopp i en vattenpöl inte långt från min lägenhet.

Åååå, vad jag blir glad av den lilla pippins plaskande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är ju strängeligen förbjudet att idka julstämning andra tider på året än i november - december!
men jag är också förbrytare, kan tex inte hålla mig från att sjunga helga natt mitt i sommarn.

Elisabet. sa...

hilda: din pappa förfäras ofta över att jag struntar i alla lagar .. (att jag ibland kör på fel sida av motorvägen vet ju även du ..-) .., ljuslagen och adventsstjärnelagen och att-man-inte-ska-äta-taco-fem-dagar-i-veckan-lagen ..., men nu är det så att den här skivan var den enda jag hittade så där på direkten (ja, jag är lite bohemisk ..,man kan hitta cd-skivor lite här och där ..) och nu tycker jag att det är trivsamt med julsånger så här i slutet av januari ..-)

Nån gång får du ta med dig Patrik och komma och hälsa på.

Vi kan sjunga Helga Natt till efterrätten. (som naturligtvis är helt vegetarisk!)