fredag 30 januari 2009

Helg ...


I söderfönstret står vårens första tulpanbukett.
Min första, alltså.


Och jag ligger på soffan och bläddrar i underbara Vi-tidningen som har kommit, trots att jag inte har förnyat prenumerationen, men jag ska!

Åååå, denna ljuvliga tidning!

Där finns bland annat en artikel skriven av Charlotte Pehrson som handlar om thailändska kvinnor som har hamnat i Västerbotten (läs: gift sig med västerbottensmän) och som alltid i Vi-tidningen är bilderna något alldeles extra!

Flera sidor tillägnas Göran Hägg (som tävlade och vann i På Spåret tillsammans med Caroline af Ugglas) och det är också intressant läsning.

Plus allting annat.

Medan jag ägnar mig åt denna lektyr, puttar Pelle ner herr och fru Tupp från bokhyllan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åå. Vad skönt det låter!

Byta? :)

Elisabet. sa...

ellis: du kan få ta soffan medan jag diskar .., det är låt nr 6 som spelas hela tiden, men det är du ju van vid .., att höra samma sak här, menar jag ..-))

Elisabet. sa...

Nej, låt nummer 5!

Anonym sa...

Låter ju bra det. Pelle kan få ligga på magkollektivet.

Ja nog är jag van med samma samma samma låt och det är finemangs - jag gör precis likadant själv här hemma! Driver familjen till vansinne, haha. :)

Elisabet. sa...

Jag hämtar röda pläden..., det är kyligt här inne! Och pelle hoppar säkert upp och lägger sig hos dig!

Vill du veta hur det ser ut?

Vänta, jag ska hämta kameran och ta en bild.