söndag 25 januari 2009

Hemifrånhälsning ...


För mig är detta Hemma.
Hasse tog bilden.

Igår i affären hade jag Bosse i kassan.

Han är en av dom där alltid så trevliga kunderna och har en precis lika trevlig fru.

"Du ...! Vet du en sak ..? Före jul var jag i Stockholm, ja, det var genom jobbet och det var stor middag och då hamnade jag intill en man och vi började prata och han lät ju som du nästan och när han fick höra att jag kommer från Ystad .., då sa han att i Ystad .., där bor ju en hemifrån, ja, Elisabet .., och jag sa att på min Icabutik, där jobbar en norrländska som heter Elisabet och det var ju dig han menade och han bad mig hälsa så mycket!" sa Bosse och log.

Och jag tittade på mannens jacka där det stod Atlas Copco och då förstod jag på en gång.

"Men ååå, Hasse Larsson från Kokträsk, förstås ...!!" sa jag häpet.

Joo.

Så var det.

Blir man glad en sån gång?

Ja, det blir man!

Och läser någon malåbo det här och träffar Hasse på byn .., hälsa och tacka från mig!

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Haha!
Vadå kontaktnät ...

Men det är en härlig känsla att få hälsningar tillsända sig sådär bara.

Jag tillbringade några veckor i närheten av Eva förrförra sommaren. Rätt vad det var stegade det fram en kvinna som visade sig ha släkt här, där jag bor. Hon skulle hälsa. Det hade liksom skvallrats att jag skulle dit.

Jag kände omsorg och tänkt-på.

Så därför skickar jag hälsningar så gott jag kan kors och tvärs.