söndag 15 februari 2009

Apropå Melodifestivalen ...

Så här tyckte jag.

  • Måns var proffsig och såg säker ut.
  • Till min förvåning tycker jag att Heat också var bra.
  • Dom tre damerna som sjöng var också bra .. (bäst, tyckte PV).
  • Och så är jag, helt ärligt, döless på alla ironiska kommentarer från programledaren, som kanske har fått detta på sitt manus .., det är mycket möjligt, men spelar ingen roll ., jag är trött på ironi och sarkastiska skämt, så enkelt är det.
  • Amy Diamond är så söt, så söt .. men hjälp, jag trodde att hon var kanske femton år?
  • Det var rösterna från den nilssonska juryn.

12 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Tror nog jag håller med dig på pricken!!
Japp, det GÖR jag!

Jenny Bergvall sa...

Kan för övrigt berätta att jag (efter synpunkter från flera håll) försökt bättre mig på att blanda upp allt som rör scrappingen med annat jox från mitt liv i min blogg. Så om du inte varit där på en stund får är du välkommen in igen och se om jag "bättrat" mig ;-)
KRAM

Elisabet. sa...

Jenny: du ska ABSOLUT inte känna att du ska bättra dig på nåt enda vis .., bloggen är din och ska väl vara precis som du vill ha den.

Inte ska du ändra för att någon (som jag, t.ex ) inte är intresserad av scrap-booking!

Jag vet många som spyr åt mina fönster och händer, men det bryr jag mig inte om .., det är frivilligt att läsa ..-)

Jom Manilat sa...

Jag håller med pv om att de tre damerna var bäst. De var dessutom trevliga att se på (om man nu får uttrycka sig så manschauvinistiskt i vårt kvinnoförtryckta samhälle).

Elisabet. sa...

Jom: det får man verkligen göra ..-)

Jag tycker inte att det är ett DUGG manschauvinistiskt!

Att man lägger märke till tjusiga damer eller herrar, även om man är över 25 år, det är väl ett sundhetstecken .-)

Jenny Bergvall sa...

Jo det är sant sagt E!
Men jag gör det lite för mig också. Eftersom jag tänker att jag vill dela med mig av annat också... men har inte prioriterat det innan. Så är det. Gör det inte BARA för andra, utan mest frö mig själv också ;-)

Anonym sa...

När jag läser alla kommentarer om Melodifestivalen så kan jag faktiskt känna att det är JÄTTESKÖNT att inte ha tillgång till de programmen.

Innan vi flyttade tyckte jag det var Melodifestival JÄMT, knappt hade det slutat förrän det började igen. Och så värst mycket annat att titta på på helgen var det ju inte.

Däremot är det kul att gå in och kika på På Spåret och Let's Dance på datorn men aldrig att jag skulle lägga tid på Petra Mede eller någon annan!

Christina sa...

Jag håller helt med vad gäller ironiska och sarkastiska programledare.
Vad är det för fel på den lite gammalmodiga typen av programledare, de som håller sig lite i bakgrunden och lyfter fram artisterna?

Elisabet. sa...

Monet: fast jag tycker att det roligt, även om jag inte bryr mig ..-)

Chrstina: ibland är det roligt med ironi, det tycker jag .., men när det ENBART blir sånt .., och som till Amy .., det blir bara plumpt,tycker jag.
Det är som om det enda som gäller numera är att vara så kaxig som möjligt.

Jenny: jag ska verkligen kolla ..-)

Bloggblad sa...

De tre damerna sjöng ljuvligt skönt. Men det är nog inte det man är ute efter här... dunka dunka slår bättre.

Amy D är den barnsligaste 16-åring jag sett (och jag har ju sett en del i skolan). Hon får passa sig så att hon inte blir den evig 12-åring, för det är inte charmigt när man närmar sig vuxenåldern.

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, hon ser väldigt, väldigt ung ut ...!

Ingela sa...

Jag gillade också de tre i klänning. De kanske inte passade i sammanhanget, men å andra sidan hade de väl stuckit ut lite i eurovisionsfinalen.