onsdag 18 februari 2009

Just nu i den lilla ettan ....


Röd pil: stenen.

Från den rara madamen Bente i Norge, kom igår ett paket innehållande diverse smått och gott, däribland en sten, "Pyrrit", som sägs ska befrämja mottagarens intelligens och analytiska förmåga.

Kanske tycker norgemadamen att det är precis vad som behövs för undertecknad, så jag tänkte att här ska stenen minsann komma till användning och nästan genast lade jag den på bordet framför soffan; nära till, alltså.

Men alla vi som har katter, vi vet hur nyfikna dom är och att dom omedelbart upptäcker minsta förändring i tillvaron.

Plötsligt hoppar Pelle upp på bordet och spanar in den lilla stenen som ska förändra mitt liv.

En liten stund sitter han där och begrundar vad detta nu handlar om ....



Och sen: tjopp, bara! hamnar stenen under soffan.



En liten norsk skyddsängel gömde sig också i paketet.
Nu ligger den och begrundar sid öde, tillsammans med herr och fru Prickigt Djur.

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Jag ler stort när jag ser Pelles fundersamma blick och sen vips - busPelle i farten :)