fredag 20 februari 2009

Robert DeNiro ... eller Trummisbrorsan ..



Pensionatvärden är nummer 2 av 3 bröder.

Hans lillebror är en av de absolut roligaste människor jag någonsin har träffat .., han är musiker på heltid .., spelar trummor och har sig.

I somras när jag träffade honom och hans rara sambo Ines, då sa han mer som på skoj att .."ja, jag lär vara en blandning av Peps Persson och Robert DeNiro" och jag gapskrattade, men sen .., efter en stund .., tänkte jag att .., ja, faktiskt.

Och idag hade jag ett mail från trummisens dotter Joanna, hon som bor i Dublin.

Ett brev med några bilder, där hon verkligen visar att det nog stämmer lite det där med likheten, även om hennes pappa är mycket smalare i ansiktet numera och då ännu mera lik herr Skådisen.

Så här skriver hon:

"Hej!

Visst är likheten slående??

Ville mest hjälpa pappa på traven och visa att han faktiskt har en poäng. Han har ju så mycket annat att tänka på med huset och allt att han inte riktigt har tid med att vara lik Robert DeNiro.

Eller bevisa likheten kanske jag ska säga.

Här är det kallare idag, fast det har varit runt 10-13 under dagen hela veckan! Fantastiskt.

Nästa gång jag kommer hem är 9 april, onsdag kväll, till måndag kväll (13 april).


Vi ses snart!!

Massa kärlek,

/J"

Inga kommentarer: